5 naturlige tips for å forbedre sexlivet ditt

sexliv

Hvis du opplever å ha erektil dysfunksjon og du ikke vil stole på medikamenter, kan disse fem naturlige tipsene kanskje hjelpe deg: Hvordan riktig medisinering, livsstilsendringer og andre terapier kan hjelpe deg å overvinne dette bekymringsfulle problemet kan reversere ED og forbedre sexlivet ditt. De er enkle å ta i bruk og vil berike helsen din også på andre måter.

Gå en tur hver dag

Ifølge en Harvard-studie var bare en 30 minutters spasertur for dagen førte til en 41% reduksjon i risiko for ED, mens et annet forsøk kunne rapportere om at moderat trening kan bidra til å gjenopprette seksuell ytelse hos overvektige, middelaldrende menn med ED.

Spis riktig

Spis mye frukt, grønnsaker, fullkorn og fisk – en diett som reduserte sannsynligheten for ED i Massachusetts Male Aging Study – mens du trapper ned på rødt og bearbeidet kjøtt og raffinert korn.

Et annet tips: Kroniske mangler i vitamin B12 som finnes i muslinger, laks, ørret, biff og yoghurt, kan skade ryggraden og potensielt kortslutte nerver som er ansvarlige for følelse, samt for å sende meldinger til arterier i penis. Noen tyr også til innkjøp av diverse sexleketøy, noe som også kan bidra til å piffe opp sexlivet ditt. Klikk her for å se utvalget online.

Multivitaminer er det beste å ta for dem som absorberer B12 dårlig, inkludert mange eldre voksne og alle med atrofisk gastritt, en tilstand som kan påvirke nesten en av tre personer i alderen 50 år og eldre.

Sørg også for at du får nok vitamin D, som finnes i melk og yoghurt, egg, ost og hermetisert tunfisk. En 2016 studie i tidsskriftet Atherosclerosis fant ut at menn med D-vitaminmangel har en 30% større risiko for ED.

Gå ned i vekt

Fedme øker risikoen for vaskulær sykdom og diabetes, to hovedårsaker til ED. Overflødig fett påvirker også flere typer hormoner negativt, noe som kan bidra til at dette problemet oppstår. Jo slankere midjen din er, desto bedre er det. En mann med en 42-tommers midje har 50% mer sannsynlig til å få ED enn en mann med en 32-tommers midje.

Sjekk din vaskulære helsetilstand

Tegn som setter deg på veien til dårlig vaskulær helse inkluderer høyt blodtrykk, blodsukker, LDL (ikke bra) kolesterol og triglyserider; og lave nivåer av HDL (bra) kolesterol. Ta kontakt med legen din for å finne ut om ditt vaskulære system – og dermed ditt hjerte, hjerne og penis – er i god form, eller trenger en god dose livsstilsendringer og om nødvendig medisiner.

Sjekk tennene dine

En studie fra Journal of Sexual Medicine i 2013 fant en sammenheng mellom tannkjøttsykdommer og risiko for ED. Tannkjøttsykdommer forårsaker kronisk betennelse, som antas å skade endotelceller som blodkar, inkludert de i din penis.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *